تسمه تایم ال نود که به نامهای بادامک یا زنجیر تایم نیز شناخته میشوند (اگرچه سیستم دوم از نظر فنی نوع متفاوتی از سیستم است، همانطور که خواهیم دید)، دستگاههایی هستند که معمولاً بر روی مکانیسمهای چرخشی یک سیستم انتقال قدرت نصب میشوند.
آنها اغلب نقش بسیار مهمی را در کارکرد نرم موتورهای احتراق داخلی ایفا می کنند، جایی که میل لنگ را به میل بادامک وصل می کنند تا ترازهای دقیق (زمان بندی) بین این دو جزء کلیدی را در حالی که با چرخش متفاوت – اما ثابت، حفظ کنند.
تقریباً در تمام موتورهای تولید شده قبل از 20+ سال گذشته، تسمههای تایم به طور یکنواخت از تسمههای ضخیم از لاستیک سخت و انعطافپذیر ساخته میشوند. تا به امروز، مواد لاستیکی سختگیر بهمنظور حفظ تنش بین قطعات متحرک حیاتی در کوتاهمدت تا میانمدت، از نظر عملکردی یک راهحل ایدهآل باقی ماندهاند.
با این حال، در دوره های طولانی تر، ترکیبات لاستیکی از طریق قرار گرفتن مداوم در معرض گرمای بیش از حد موتور و تماس با مواد تهاجمی مانند روغن موتور مستعد تخریب هستند.
نتیجه این قرار گرفتن در معرض طولانی مدت معمولاً از دست دادن کشش بهینه است که به نوبه خود تأثیر منفی بر زمان دقیق باز و بسته شدن سوپاپهای موتور دارد. این امر نیاز به تعویض نهایی یک کامبلت را به منظور بازگرداندن عملکرد متزلزل موتور به اوج قبلی خود دیکته می کند.
همانطور که در ادامه این راهنما خواهیم دید، برخی از انواع مدرن تسمههای تایم را میتوان از انواع مواد پیشرفتهتر ساخت، که هر یک طیفی از ویژگیها و ویژگیهای متفاوت را برای در نظر گرفتن هنگام برنامهریزی جایگزینهای آینده به همراه دارند. و ارتقاء.
توجه داشته باشید که زنجیر زمانبندی دقیقاً همان است یک زنجیر به هم پیوسته فیزیکی، بسیار شبیه زنجیر دوچرخه برخلاف حلقهای از مواد لاستیکی که معمولاً در یک کامبلت استاندارد یافت میشود. هر پیکربندی دارای نکات مثبت و منفی است.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.